Acte și autorizări pentru deschiderea unui magazin online

PREGATESTE CADOURILE! ALEGE UN CEAS HUAWEI, UN PRODUS APPLE, SAU UN LAPTOP GAMING
Acte si autorizari Magazin

Acte si autorizari Magazin

Acte și autorizări necesare pentru deschiderea unui magazin online

Cum internetul a devenit tot mai mare și tot mai accesibil oricăruit tip de utilizator, mulți dintre noi se gândesc tot mai des la pornirea unei afaceri. În momentul de față, deschiderea unui magazin online este cel mai accesibil și ușor mod de a începe o afacere profitabilă. Desigur, totul trebuie gândit din timp, cu un plan bine pus la punct. Dacă oferi ceva în plus, ceea ce concurența nu oferă, ai mari șanse de a reuși în acest mediu. Înființarea unei firme nu este foarte grea. Cel mai greu este să te menții în afacerea pe care dorești să o deschizi, dar acesta este alt subiect. Haideți să vedem ce acte și autorizații avem nevoie.

Primul pas este înființarea unei firme cu obiect de activitate vânzări la distanță. Apoi trebuie să mergi la Oficiul Registrului Comerțului din județul tău pentru rezervarea denumirii firmei și aici afli tot ce ai nevoie și pot chiar sa-ți facă actele firmei, fie că este vorba de o societate comercială (SRL) înființată în baza Legii nr. 31/ 1990, cu modificările și completările ulterioare, fie (PFA) Persoană Fizică Autorizată, Întreprindere individuală sau Întreprindere familială înființată  în baza OUG nr. 44/ 2008.

Autorizații necesare funcționării unei firme în mediu online.
În prima fază, autorizarea funcționării unei firme pentru un anumit domeniu de activitate se aprobă de judecatorul delegat la ORC. Apoi la demararea efectivă a activității proprietarul este obligat să obțină Autorizația de funcționare de la Primăria localității în care își desfășoară activitatea. În plus, atunci când este cazul (în funcție de tipul mărfii comercializate prin magazinul online) trebuie obținută autorizație de mediu, PSI și după caz de la Direcția sanitară și Direcția Sanitar-Veterinară. După ce vă angajați personalul va trebui să aveți grijă și de autorizația privind protecția muncii.

Pentru a respecta normele legale în vigoare, magazinul online trebuie să conțină următoarele:
– Numele complet al firmei care desfășoară afacerea prin intermediul magazinului online.
– Datele complete de identificare (Cod Fiscal, Nr de înregistrare la Registrul Comerțului, Adresa).
– Datele de identificare ale autorității competente, în cazul în care activitatea desfășurată este supusă unui regim de autorizare.
– Prețurile aferente pentru produsele oferite spre vânzare.
– Autorizația de la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, deoarece firma care administrează magazinul online devine operator de date cu caracter personal în momentul în care cere clienților să completeze formularul de înscriere în magazin în vederea finalizării comenzii.
– Link de pe prima pagină catre Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor www.anpc.gov.ro. (conform Ordinului Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului nr. 433/2009).

Actele pe care trebuie să le cuprindă dosarul de înființare a firmei sunt următoarele:

  • Copia dupa B.I./C.I./Pașaportul asociatului/asociaților
  • Copia dupa B.I./C.I./Pașaport – administratorului/administratorilor
  • Copia dupa Contractul de spațiu – pentru locația în care se va afla sediul social (cu datele de identificare ale proprietarilor) și, dacă este cazul, al spațiului unde este punctul de lucru
  • Rezervarea de denumire a firmei
  • Contractul de comodat (– împrumutul spre folosință al spațiului unde va fi sediul social, adică unde va fi înregistrată firma;
  • Actul Constitutiv al firmei
  • Declarația de asociat sau de asociat unic (și de administrator dacă este cazul); această declarație este dată în fața notarului
  • Specimenul de semnătură al asociatului/asociaților
  • Dovada depunerii capitalului social (pentru bancă se va întocmi un dosar separat!)
  • Acordul asociației de proprietari/locatari (este necesar atât pentru sediul social, cât și pentru punctul de lucru)
  • Cererea de înființare a firmei
  • Anexa privind înregistrarea fiscală a firmei
  • Declarația pentru obținerea autorizațiilor
We will be happy to hear your thoughts

Lasa un comentariu

WeezIT.ro
Logo